با معرفت

یه چیزایی واسه یه کسایی

با معرفت

یه چیزایی واسه یه کسایی

دانلود از گوگل و امثالهم مستقیم از ایران

تا حالا برای دانلود یکی از محصولات گوگل یا یاهو یا سایت‌های که اجازه‌ی دانلود به ایران نمی‌دهند اقدام کردید؟

google-forbidden-iran

پس حتما میدونید که بدون تغییر آی‌پی نمیشه دانلود را شروع کرد چرا که ایران جز کشورهایی هست که از گرفتن خدمات محروم هست.
اما چه باید کرد؟

خب راه‌های خیلی زیادی هست مثل استفاده از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی و … اما راهی که قراره معرفی بشه با بقیه کمی تفاوت داره. من کاربران این مطلب را به دو دسته تقسیم می‌کنم، کسانی که هاست شخصی دارند و کسانی که ندارند. ابتدا کسانی که هاست شخصی با دسترسی ویژه دارند را راه میندازیم،‌ کارشون زیاد طول نمی‌کشه.

شما میتونید از اسکریپت‌هایی که دانلود را به صورت بین سروری یا ریموت انجام میدن استفاده کنید مثل Rapid Leech. کار این اسکریپت‌ها اینه که فایل موردنظر را از یک سرور دانلود میکنن و روی سروری که نصب شدن ذخیره میکنن. از این اسکریپت‌ها بیشتر برای دانلود از رپیدشر استفاده میشه که Resume نداره و بعد از انتقال میشه با خیال راحت به دانلود از هاست یا سرور شخصی پرداخت.  کافیه لینک فایل را به اسکریپت بدید و شروع کنید به دانلود (در قسمت دوم میگم لینک را از کجا پیدا کنیم) اکثر شرکت‌ها اجازه‌ی نصب این اسکریپت را نمی‌دهند! پس خیلی از شما به دسته‌ی دوم پیوستید کسانی که هاست با دسترسی ویژه ندارند.

حالا عزیزان بدون هاست، مواردی که برای شروع احتیاج داریم یک اکانت پارسااسپیس (دعوتنامه‌ای) و یک فایل هست که میخواهید از گوگل یا امثالهم دانلود کنید.
ابتدا باید آدرس فایل را پیدا کنیم، مثلا من میخوام تولبار گوگل برای فایرفاکس در لینوکس را دانلود کنم. از صفحه‌ی دانلود تولبار اطلاعاتی راجع به آدرس فایل کسب نمی‌کنم پس به سراغ Softpedia.com میرم. در این سابت هر برنامه‌ای برای هر پلتفرمی بخواهید هست، بگذریم، اسم Google Toolbar Firefox را جستجو می‌کنم و به صفحه‌ی دانلود میرسم. در این صفحه دوتا لینک دانلود هست که یکی واسه نسخه‌ی بتاست و دیگری واسه نسخه‌ی پایدار.

softpedia
من چون علاقه‌ی خاصی به بتا دارم اونو دانلود می‌کنم :) حالا آدرس لینک را کپی می‌کنم (http://dl.google.com/firefox/google-toolbar-beta-linux.xpi)

به اکانت پارسا‌اسپیس خودم میرم و در پنل سمت راست روی مدیریت فضای وب کلیک می‌کنم، اوهوم باز شد. اون پایین پایین‌های صفحه باید عکس زیر را ببینید.
parsaspace

خب حالا آدرسی را که کپی کردم اینجا Paste می‌کنم و روی دانلود کلیک می‌کنم و فایل خیلی زود منتقل میشه. بعد هم تیک فایل منتقل شده را میزنی و روی زیپ کلیک می‌کنم، تمام. روی فایل کلیک می‌کنی و دانلود از سرور ایرانی شروع می‌شه.
parsa_files

پ.ن: دعوتنامه پارسا‌اسپیس موجود نیست.
پ.ن: حتما گوگل تولبار بتا را دانلود کنید.
پ.ن: برای پیدا کردن بعضی از لینک‌ها احتیاجی به سافت‌پدیا نیست و در صفحه‌ی خود نرم‌افزار هست مثل

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد